Magyarország legnagyobb felületkezelő kádját gyártották le Nagykanizsán. A csaknem ötvenméteres tartályt a CMI Environment Hungary Kft. – korábbi nevén VENTACID – szakemberei készítették. A berendezést Argentínában használják majd folyamatosan előrehaladó acéllemez szalagok felületkezelésére.
A PICKLING-kád olyan hosszú, hogy csak két részben tudták összeszerelni a nagykanizsai cég udvarán. A berendezés több szempontból is egyedülálló. – Nem gyártottak még ilyen hosszú kezelősort, PICKLING LINE-t Magyarországon, habár létezik: láttunk már az egyik gyárban hasonlót, de azt importból, úgy tudjuk, Ausztriából hozták. Magyarországon biztosan nem gyártottak ilyet – mondta el Orbán László, a CMI Environment Hungary Kft. ügyvezetője.
A korábban VENTACID néven működő cég a gyártáshoz külföldről kapott segítséget: az úgy nevezett PICKLING LINE technológia birtokosa ugyanis a kanizsai kft. német testvércége. – A tartályban magas hőmérsékletű, 85 Celsius-fokos sósav lesz, amin acéltekercs lemezeket húznak végig, egyrészt a gyártás során keletkezett szennyeződések eltávolítása érdekében, másrészt azért, hogy a lemezek felülete többé ne rozsdásodjon – fogalmazott Falko von Bylandt-Rheydt, a CMI UVK projektmérnöke.
Ilyen lemezeket egyebek mellett az autóiparban használnak. A tervezésben a francia anyavállalat is közreműködött. – Ebben a projektben elsősorban a munkamódszereket illetően tudtunk segíteni a magyar partnereinknek. A legnagyobb kihívást a kád méretei jelentették. Nem volt mindegy, milyen módszerrel szerelik össze. Több lehetőség is adott volt, ezek közül kellett kiválasztani a legkevésbé veszélyeset, illetve a leghatékonyabbat – mondta el Bertrand Wilmann, a CMI Europe Environnement termelésvezetője.
A tartályt a napokban öt kamionon szállítják el. A célállomás Argentína, ahol egy régi, 100 méter hosszú kezelősor egyik elemének a helyére építik be. – Jelenleg a számunkra legmegfelelőbb szállító kiválasztásán dolgozunk, illetve a szállítás megszervezésén. A berendezést először egy antwerpeni kikötőbe fogják vinni. A tartály különleges szállítmánynak minősül, hiszen sokkal nagyobb, mint a normál szállítható méret – hangsúlyozta Virginie Keat, a CMI Europe Environnement projektmérnöke.
A kezelősor műszaki átvételén az argentin Ternium szakemberei is részt vettek a napokban. A tartályt a végleges helyszínén a cégcsoport dolgozói telepítik, és várhatóan 2020 első negyedévében helyezik üzembe.
adás
magazin
híradó